Beszáll az állam a pécsi buszközlekedésbe – jelentette be Kósa Lajos Pécsen

Nem jött üres kézzel Kósa Lajos Pécsre, ha hinni lehet a Pécsi Újságnak, mi ugyanis nem kaptunk meghívót a miniszter sajtótájékoztatójára.

A lap azt írta, több évtizedre szóló tervet dolgoznak ki Pécs fejlesztése érdekében, a cél, hogy a

hirdetés

Pécs a Kárpát-medence délnyugati részének urbanizációs központjává váljon

– jelentette be Kósa Lajos, a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter.

Közölte azt is, hogy a Modern városok program keretében a korábbi barnamezős fejlesztésekre jóváhagyott

mintegy 4, 5 milliárdot a közlekedés fejlesztésére fordíthatja a város, az állam szerepet vállal a buszközlekedés fenntartásában,

valamint azt is, hogy tovább támogatásra számíthat az egyetem.

Kósa Lajos bejelentette,

a választást követően kidolgozzák Pécs hosszú távra szóló fejlesztési tervét, ehhez több százmilliárd forintra számíthat a város.

OK_csik

Az MTI így emlékszik Kósa Lajos pécsi útjára:

A következő 30-50 évben Pécset a Kárpát-medence délnyugati részének urbanizációs központjává kell fejleszteni – mondta a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter kedden a baranyai megyeszékhelyen.

Kósa Lajos a Modern városok program pécsi fejlesztéseiről tartott sajtótájékoztatót.

“Pécs a 2010-es évekig elszenvedte a szocialista nagyipar bedőlését” – hangoztatta a tárca nélküli miniszter, aki a hosszú távú fejlesztési koncepció kidolgozásának, valamint a modernizációs lépések egymásra épülésének fontosságát is hangsúlyozta.

Azon kell gondolkodunk, hogy a következő 30-50 évben Pécset fel tudjuk-e úgy fejleszteni, hogy a Kárpát-medence délnyugati részének a város legyen az urbanizációs központja – magyarázta Kósa Lajos.

Távlati célként a miniszter a többi között egy 200 ezres népességgel, oktatási központtal rendelkező várost vázolt fel, amely tengeri kijárattal is rendelkezik

– utalt a szlovéniai Koper kikötővárosára.

A miniszter azt mondta, hogy a 2010-es Európa Kulturális Fővárosa (EKF) program keretében a város olyan infrastruktúrát hozott létre, amelyet nem tud eltartani, ugyanakkor méltatta az EKF-projekt keretében létrehozott Kodály Központot és Zsolnay Kulturális Negyedet.

A pécsi fejlesztési program egyik eleme pont e “túlszaladás” pénzügyi következményeinek pénzügyi kisegítéseire szolgál – fűzte hozzá.

Mint Kósa Lajos bejelentette, segítséget nyújt egy olyan távlatos fejlesztési terv kidolgozásához, amely több százmilliárd forintos fejlesztést tartalmaz.

Álláspontja szerint ezek nem elrugaszkodott tervek, mert – mint felidézte – a megyeszékhelyre az elmúlt nyolc évben 158 milliárd forintos fejlesztési forrás érkezett.

Az április 8-ai országgyűlési választásokra utalva kitért arra is, hogy az ilyen volumenű fejlesztések “alfája és ómegája, hogy Magyarország ne térjel le arról az útról, amelyen most jár”.

A konkrétumokra térve kiemelte, hogy 76 milliárd forintot fordítanak a program forrásaiból az M60-as autópálya továbbépítésére Barcs felé és az M6-os sztráda meghosszabbítására Bólytól a horvát határig.

A miniszter bejelentette azt is, hogy a város egykori ipari és bányászati ingatlanjainak hasznosítására korábban jóváhagyott, csaknem 4,5 milliárd forintos összeget a helyi igényeknek is megfelelően a – többi között – közlekedés- és infrastruktúrafejlesztésre használhatja fel a megyeszékhely. Kósa Lajos szerint nem fenntartható helyzet, hogy egyes megyei jogú városokban az állam finanszírozza a tömegközlekedést, máshol pedig nem.

Páva Zsolt (Fidesz-KDNP) polgármester közölte:

évente óriási összeget, 2 milliárd forintot fordítanak a közösségi közlekedés fenntartására, amit a város tartósan nem képes finanszírozni.

A programnak a barnamezős területek rendezésére szánt keret forrásait az egyebek mellett az önkormányzat elektromos buszok beszerzésére kívánja fordítani – jelezte.

Csizi Péter és Hoppál Péter Pécs – újraválasztásukért induló – fideszes országgyűlési képviselői az eseményen a fejlesztési program eddigi eredményeiről és további irányairól beszéltek. Csizi Péter arról is tájékoztatott, hogy pécsi élményfürdő és sportközpont előkészítési, tervezési munkálatai és vizsgálatai már elkészültek.

Az MTI tudósításából kimaradt, hogy Kósa Lajost “megkergette” az Együtt politikusa Berkecz Balázs, aki facebook LIVE-al várta a Városházán a minisztert. A sofőr meg is húzta a hivatali autót.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Facebook

Twitter