A bíróság szerint jogos volt a pécsi “buszpuccs”!

2011-ben “foglalta el” a pécsi önkormányzat a buszos céget és “szerezte vissza” a városi tömegközlekedés feletti uralmat. A bíróság szerint jogosan és jogszerűen.

Hosszas pereskedésre került pont most és úgy tűnik, a bíróság a pécsi önkormányzatnak adott igazat. A történet az, hogy még 2011-ben “foglalta el” az önkormányzat a pécsi buszos céget, és “szerezte vissza” a városi tömegközlekedés feletti irányítást – az akkori politikai narratíva szerint. Akkor az önkormányzat azt kommunikálta, hogy “végveszélybe került a pécsi közösségi közlekedés és attól kellett tartani, hogy bármelyik pillanatban bedőlhet a tömegközlekedés a városban”. Nem sokkal később beindították a buszcsere programot is, ma már pedig a teljes városi buszpark új(szerű) buszokból áll.

hirdetés

A pécsi buszközlekedésben korábban érintett Mecsekbusz Kft. azonban több mint 1,5 milliárd forintra perelte be a várost, ennyi kártérítést követltek a “foglalás” miatt. Ezt bukták most el – sőt, információink szerint a Mecsekbusznak még 25 milliós perköltséget is fizetnie kell.

Páva Zsolt, Pécs polgármestere is megszólalt az ügyben.

– Jogosan vettük vissza 2011-ben a menedzsmentjogokat a Mecsekbusztól, és jogosan neveztünk ki új vezetőt a cég élére a közösségi közlekedés biztonságának fenntartása érdekében – mondta Pécs polgármestere hétfői doorstep-sajtótájékoztatóján, ezzel kommentálva a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választottbíróság ítéletét.

 Páva Zsolt közölte, nem lepte meg az ítélet, ugyanis korábban már a magyar bíróság jogerősen kimondta, hogy a tömegközlekedést szervező cég jogszerűtlenül járt el akkor, amikor egy kézzel írt számlán kiszervezte, majd visszabérelte a városi buszokat. (Ez egy 2,3 milliárdos ügylet volt egyébként.)

– Néhány évvel ezelőtt havi szinten akár ezer járat is kimaradt. Koszos, lestrapált buszok érkeztek a megállókba tele graffitivel. A kerekes székkel buszozók alig tudtak felszállni. Ma alacsonypadlós, nem bérelt, hanem saját tulajdonú buszok járnak Pécsen, 0-ról 56-ra emelkedett a légkondis járművek száma, a kamerarendszereknek köszönhetően elenyésző számú a graffiti, tisztábbak a buszok, bárhonnan egy busszal be lehet jutni a belvárosba, XXI. századi az utastájékoztatás, megszűntek a járatkimaradások, kedvezményeket kapnak kisgyerekesek, közfoglalkoztatottak, polgárőrök, és új javítóbázis épült,. Persze van még hova fejlődni, de rövid idő alatt kategóriákat ugrott a rendszer minősége és azon dolgozunk, hogy ez a jövőben is így legyen – zárta a polgármester.

Kerestük a Mecsekbuszt is a bírósági ítélet miatt, de egyelőre nem sikerült utolérnünk nyilatkozót. Amint reagálnak, frissítjük a cikket.

466663_359702424131745_362974421_o

A vízműfoglaló ügyvéd szerezte meg a buszokat is

Az igen bonyolult és több éves jogi eljárás mögött dr. Szabó Iván ügyvédi irodája áll, ők képviselték a buszos perben is az önkormányzatot.

Szabó volt az, aki 2009-ben elfoglalta a Pécsi Vízművet, hogy a város “visszaszerezze és saját kézbe vehesse” a vízszolgáltatást. Ezen szintén nem bukott Pécs, a foglalás ugyanis 1 euróba került. Az állam ugyanakkor kifizette azt a 3 milliárdos kártérítési összeget a francia tulajdonosnak, amit az önkormányzat ajánlott meg még 2009-ben a cégnek, ha átadják a részvények többségét. Akkor nem adták. Évekkel később viszont megegyeztek az eredeti összegben, mert a Suez nem vállalta a nemzetközi Választott Bíróság előtti pereskedést. (Részletkérdés, de fontos, azóta a Pécsi Vízmű egykori vezérigazgatója, Nyirati István is pert vesztett a várossal szemben.)

Szabó volt az, aki a tömegközlekedés “visszaszerzésében” is közreműködött, de aktívan résztvett a Tüke Busz cégalapításában is.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Facebook

Twitter