Ez a legkirályabb motor, amit eddig láttunk

Az megvan, ahogy egy maroknyi pécsi áll körbe értetlenkedve, fényképezgetve, egy vagány fémvázas motort? Na, mi megkerestük a járgány gyártóját, és megtudtunk tőle egy csomó mindent a gépcsodáról.

hirdetés

Nagy, izmos kerekek, menő fémváz, halk villanymotor-duruzsolás. Pécsett jár ez a baró járgány, mostanában pedig egyre többet látni a városban, és főleg onnan lehet leginkább felismerni, hogy egy rakás helyi és turista fotózza és tapogatja csodálkozva.

Annyira menő, hogy.

Annyira menő, hogy.

Tukora András, egy pécsi elektromos átépítésekkel foglalkozó pécsi cég tulajdonos kreálta a gépet, csak azért, hogy a cég ügyes-bajos dolgait kényelmesebben tudja intézni a városban. Mert hát ezzel a motorral nem nehéz parkolni, csöndben suhan, és a cég profilját is tükrözi, ugyanis Tukora benzines autókból varázsol elektromos, környezetkímélő kocsikat.

6000 euró, valaki?

6000 euró, valaki?

A saját maguk számára készített motorra aztán – ahogy az lenni szokott – egyre többen pörögtek rá, egyre több külföldi cég vetett rá szemet, így pedig nyilván kihagyhatatlan lehetőség lett a motor sorozatgyártása. A villanyos vasparipákat egyébként amolyan pécsi manufaktúrában készítik, mint mondjuk az orgonákat. Egyszerre mindig csak egy készül, 4-5 ember dolgozik csupán rajtuk, akik azonban 3-4 nap alatt be is fejezik a melót.

Mindenki veheti, magyarok annyira nem

Mindenki veheti, magyarok annyira nem

A kész motor a repülőgépeknél használt speciális alumíniumból készül, baromira nem kopik benne semmi, egy töltéssel (ami papíron másfél-két óra, de pár perc alatt is le lehet tudni) pedig elmegy akár 200 kilométert is. Ja, és 1500 töltésen belül nem szaródik el benne semmi, erre garanciát is vállalnak a gyártók. Tehát 300 000 kilométert mehetünk vele, és ha minden jól megy, nem esik szét a seggünk alatt. Pedig rugózása az nincs. Épp ezért nem is ajánlott kihúzni belőle a maximális 140 km/h-t, jó lesz nekünk 70-80-al is.

Amúgy meg 6000 euróba fáj, ami nagyjából 1 millió 800 ezer forint. Nem csoda, ha Tukora nem is árulja magyaroknak, hisz abból feltehetőe nem nagyon tudna megélni. Ott vannak azonban a svájciak, az oroszok, és a norvégok, akik eléggé ráfagytak a járgányra. Havi 4-5 motort passzolnak el külföldieknek, és 8 hónapra előre be vannak táblázva, szóval itt egy pécsi példa a felívelő kis- és középvállalkozások sikerességére.

hirdetés

HOZZÁSZÓLÁSOK

Facebook

Twitter