Lehúzta volna a rolót a Pécsi Sörfőzde, ha nem jönnek Matolcsy rokonai

Tavaly év végén merült fel sokadszorra, de idén év elején dőlt el, hogy az osztrák tulajdonos beszántja a pécsi gyárat – tudta meg az OK!PÉCS, mivel évek óta veszteséges volt az üzem. Emiatt szállt be a Szemerey család, akik rokoni kapcsoltban vannak Matolcsy György jegybankelnökkel. A vérfrissítés pedig jól is elsülhet! 

Szombaton írta meg az OK!PÉCS, hogy az osztrák sör- és ásványvízgyártó Ottakringer megvált veszteséges leányvállalatától, a Pécsi Sörfőzde Zrt.-től, az erről szóló adásvételi szerződést pénteken írta alá a magyar MAVA Befektetési Kft.-vel és a BanKonzult Commerce Kft.-vel. A BanKonzult Commerce Kft. Matolcsy György jegybankelnök unokatestvére, Szemerey Tamás tulajdonában áll, míg a MAVA Befektetési Kft. testvéréé, Szemerey Zoltáné.

hirdetés

Bár a közvélemény politikailag érzékenyebb része hőzöngött a vásárlás miatt, az igazság az, hogy Szemerey-ék nélkül a gyár a lehúzta volna a rolót – tudtuk meg megbízható iparági forrásokból.

Azt is kevesen tudják, hogy a tulajdonosi váltással igen komolyan nyerhet Pécs is, mutatjuk is, hogy miért.

Új, Pécsnek előnyösebb szerződés

Hosszú évek, tán évtizedek óta van szerződés a gyár és az önkormányzat között. Ez azonban inkább volt hátrány, mint előny Pécs szempontjából, ugyanis a “szimbolikus támogatáson” felül, amit  a Sörfőzde nyújtott a városnak, cserébe igen kemény megkötéseket kért. Többek között ezért sem lehetett korábban Pécsett olyan városi sörfesztivál, ahol más gyárak termékei is felbukkanhattak. Most talán ez is megváltozhat.

Prosztóság helyett új, pécsi sörök

Az önkormányzat nagy csinnadrattával a Pécsi Értékek közé emelte a szalon sört tavaly, ám ez láthatóan nem hatotta meg a gyárat, amelynek radikálisan más jutott eszébe a saját termékéről.

Tavaly írtunk arról, hogy annyira prosztó reklámot, mint a pécsi söré már rég lehetett látni. Nem szofisztikálta túl akkor (sem) a Pécsi Sörfőzde az új Szalon reklámokat, belőtte a célközönséget: zsíros kenyeret majszolgató csóró; nyakig olajos,  hipszterszakállas melós; és hülyekalapos bölcsész! Ehhez pár reklám-videót is gyártottak, itt meg lehet csodálni ezeket.

Ennyire prosztó reklámot, mint a pécsi söré már rég láttunk – OK!PÉCS

Új sörrel jelentkezett nemrég a Pécsi Sörfőzde, ehhez pedig új reklámokat is gyártottak. De még milyeneket az égszerelmére!

A reklámokból az jön le, hogy aki issza a Szalon sört, az

  • csóró (igénytelen),
  • melós (olajos autószerelő),
  • hipszterszakállú melós (unottan tévézgető),
  • nőt csak messziről néző, hülyekalapos bölcsész.

Ez az attitűd változni fog, legalábbis erre lehet következtetni abból, amit az új tulajdonosok mondtak a vásárlás kapcsán. Eszerint

“a legfőbb céljuk a vállalat és a márka újrapozicionálása és modernizálása”,

a tradíciók megtartása mellett.

Kisüzemi, gluténmentes, tönköly- és búzasörök Pécsről

Az új tulajdonosok kiemelt célja, hogy a jelenleg uralkodó piaci trendeknek megfelelően, független kisüzemi sörfőzdét alakítsanak ki a pécsi gyárban. A “minőség” és a  “tradició” a két kulcsszó, valamint az “innováció” – derült ki a cég közleményéből. Ez utóbbi

“az új gyártási technológiára alapuló gluténmentes, valamint a tönköly- és a búzasöröket”

jelentik.

Megmaradnak a munkahelyek és a gyár

Ezt nem kell különösebben túlmagyarázni. Mivel a város nem dúskál a multikban, nincs több ezer betöltetlen álláshely, örülni kell mindennek, ami megmarad Pécsen.

Bár kerestük a pécsi önkormányzatot is kérdéseinkkel, kíváncsiak lettünk volna, ők hogyan értékelik a helyzetet, érdemben nem reagáltak. Annyit azért megjegyeztek:  “A pécsi önkormányzat nyitott minden olyan együttműködésre, amellyel a felek nyernek.”

HOZZÁSZÓLÁSOK

Facebook

Twitter