A magyar fiatalok negyede közösségimédia-függő – derül ki egy friss kutatásból!

A 16 és 37 év közötti magyar fiatalok 30 százaléka közösségimédia-függő, naponta átlagosan 1,8 órát töltenek ezeken az internetes felületeken – derül ki a Vodafone Magyarország és az NRC közös kutatásából, amely a közösségi média és online tartalomfogyasztási szokásokat vizsgálta a fiatalabb, Y és Z generáció, a 16-37 évesek körében.

A két társaság közleménye szerint az Y és Z generációs magyar felhasználók leginkább

hirdetés
  • vicces tartalmakat,
  • zenét és filmeket néznek,
  • és hetente átlagosan 22 órát interneteznek.

Elsősorban a Facebookot, a Facebook Messengert és a Youtube-ot használják, főleg kapcsolattartási és tájékozódási céllal: 30 százalékuknak pedig,

amint van néhány szabad perce az iskolában, vagy a munkahelyén, első dolga, hogy átfussa a közösségi oldalakat,

miközben 55 százalékukat idegesíti, ha ismerősei minden apróbb történésről beszámolnak.

1177415-2064997447

Egy nap átlagosan 3,1 órát töltenek internetezéssel

az Y és a Z generáció (16-37 év) tagjai, közülük a legtöbbet – 3,4 órát – a legfiatalabb korcsoport, a 16-21 évesek vannak a világhálón. Az internetezők zöme, 96 százaléka legalább heti rendszerességgel a közösségi oldalakat látogatja, de majdnem ugyanennyien, 91 százalékuk böngészik internetes oldalakat – nem híroldalakat – és használnak írásbeli csevegőprogramokat (90 százalék).

A kutatás szerint a legfiatalabbak (16-21 évesek) élen járnak a tartalmak fogyasztásában és előállításában is: 69 százalékuk legalább hetente néz videót/filmet tableten vagy okostelefonon az interneten keresztül, míg 55 százalékuk hetente fogyaszt blog/vlog bejegyzéseket. Tartalmat 81 százalékuk készít hetente: videót és fényképet okostelefonjával-tabletjével, míg az összes korcsoportot figyelembe véve az arány 66 százalék.

A legnépszerűbb alkalmazások

  • a Facebook – 93 százalékuk látogatja legalább hetente,
  • a Facebook Messenger (89 százalék),
  • a Youtube (89 százalék, a legfiatalabbak körében 95 százalék),
  • az Instagram (44 százalék, de a legfiatalabbaknál 74 százalék)
  • és a Viber, amelynek nagyjából egyforma, 37 százalékos a népszerűsége.

A különböző közösségi oldalakon átlagosan hetente 12,4 órát töltenek az Y és Z generáció tagjai,

a legtöbbet, 14,1 órát, a 22-29 évesek. (MTI)

(Borítókép forrása: Independent)

hirdetés

HOZZÁSZÓLÁSOK

Facebook

Twitter