Mennyire érdemes komolyan venni a pécsi “E-busz programot”?

Sajtótájékoztatón beszélt a Szövetség Pécsért arról, hogy mennyire bírnák Pécset az elektromos buszok, vagy ezeket is fel kellene tolni a Mecsekre? Miért lenne jó az E-Busz program Pécsnek és az utazóknak? 

Eddig már több százan írták alá a Szövetség Pécsért javaslatát, miszerint a Modern Városok Program kormányati támogatását jelentős részben elektromos buszok vásárlására kellene fordítania Pécsnek. Ezzel ugyanis a szervezet szerint évente 1.5 milliárd forinttal lenne olcsóbb a helyi buszközlekedés működtetése a városban. Sőt, azt mondják, ez esetben talán a viteldíjak sem lennének ilyen drágák, mint most.

hirdetés

– Nagyon sok pécsi támogatja a javaslatunkat, ha több önkéntesünk lenne, akkor már több ezer aláírást gyűjtöttünk volna össze, de így sincs okunk a panaszra szerencsére – mondta Kővári János, a Szövetség Pécsért alapítója, az ÖPE városi képviselője.

Azt mondta, azért hívták össze a mostani sajtótájékoztatót, hogy szakértőik tisztázzák, illetve megválaszolják azokat a lakossági kérdéseket, amelyek az eémúlt pár napba befutottak az e-buszokkal kapcsolatban a Szövetséghez – többnyire a Facebook oldalukon keresztül. 

Aki olvasás helyett inkább videón nézné meg, mit is mondtak pontosan, azok kattintsanak a videónkra:

250 kilométer egyetlen töltéssel

Pajger István, a Szövetség Pécsért szakmai tanácsadója (aki egyébként korábban a Tüke Busz Zrt. vezetője is volt) megerősítette, felméréseik és a különféle E-Busz gyártókkal folytatott tárgyalások alapján, Pécs földrajzi szempontjai mellett is 250 kilométert tudnak megtenni a mai e-buszok egyetlen feltöltéssel.

“Négy óra alatt teljesen fel lehet tölteni ezeket a buszokat, de ezek már fékezéskor is maguktól töltik újra az akkumulátorokat.”

A mai akkumulátorok élettartama 8 év, amire gyártói garancia is vonatkozik, maguk a buszok 30-40 évig is gond nélkül üzemelnek – magyarázta.

A Miniszterelnökség is támogatja – állítják

Kővári János megerősítette, Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszterrel is tárgyalt az e-buszok beszerzése kapcsán, aki megerősítette,

amennyiben a pécsi városvezetés jóváhagyja, a Modern Városok keretében támogatják a beszerzést.

– Bítzunk benne, hogy a városvezetés a javaslatunk mellé áll, ez szeptember végén kiderül majd – mondta Kővári, ugyanis  szeptember 14-ig gyűjtik a javaslatuk melletti aláírásokat, a Közgyűlés pedig ezután dönt majd arról, támogatják-e az elektromos busz programot.

Ismert szakember-kutató is az E-buszok mellé állt

Bár, mint megtudtuk a sajtótájékoztatón nem tudott résztvenni egy hirtelen jött program-változás miatt, de a Szövetség Pécsért e-buszos javaslatát dr. Háber István Ervin, a PTE világszerte ismert adjunktusa is támogatja (ezt a szervezet sajtóanyag is megerősítette).

–  Személyesen  és egyetemi kutatásainkban is régóta foglalkozom az elektromos közlekedéssel, Pécsen már teszteltünk, mértük az e-buszok fogyasztását, működését mindennapi használatban.

Az akkumulátoros busz technológia teljesen kiforrott, abszolút alkalmas lehet egy teljes város kiszolgálására, ha az infrastruktúra megfelelő körültekintéssel van megtervezve. Támogatom, hogy Pécs vezetése lépjen ebbe az irányba és ezáltal csökkentse a működési költségeit, hiszen kimutathatóan kevesebb mint 30% ezeknek a buszoknak a fenntartási költsége

– fejtette ki dr. Háber, aki annyira nem kispályás a témában, hogy már három évvel ezelőtt olyan elektromos autót tervezett, ami 311 kilométert tudott megtenni 40 forintból, és egy liter benzin árából egészen Lisszabonig autózhattak volna, ami 3000 kilométer.


OK_TAMOGATAS_BANNER

hirdetés

HOZZÁSZÓLÁSOK

Facebook

Twitter