Okostáblát és tablettöltő szekrényt kapott a pécsi iskola a Vodafone-tól

A Vodafone Alapítvány keddi rendezvényén a Digitális Iskola Program keretében egy smart táblát, valamint egy tablettöltő szekrényt adott át a Pécsi Meszesi Általános Iskola Vasas-Hirdi Általános Iskolájának. A Vodafone Magyarország Alapítvány 2 éve indította el a Digitális Iskola Programot azzal a céllal, hogy minden diák számára elérhető realitás legyen a mindennapi életben is megkerülhetetlen digitális kulcskompetenciák megszerzése. A kezdeményezés részeként a vállalat digitális eszközöket, valamint gyakorlati, naprakész tudásanyagot biztosít a résztvevő intézmények számára. (x)

A Vodafone Alapítvány által életre hívott Digitális Iskola Program 2015-ben indult útjára.

hirdetés

A program célja, hogy mindenki részesülhessen a digitális világ nyújtotta örömökből, segítse a diákok és a tanárok digitális kompetenciájának növelését, valamint hozzájáruljon a digitális analfabetizmus felszámolásához.

A két éve tartó kezdeményezés országszerte 24 iskolát érint, így összesen 6500 gyerek oktatását és mintegy 700 pedagógus munkáját támogatja. Az első fázisban 1300 Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet adtak át, az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi kerettel.

_MG_8683

Második fázisában a program a korábban kiosztott eszközök mind szélesebb körű felhasználási lehetőségeit igyekezett előmozdítani, segítségül hívva a modern technológia kínálta lehetőségeket. Ennek érdekében jött létre a Vodafone AppTár, amelyben a digitális oktatást segítő alkalmazások váltak hozzáférhetővé, valamint a személyes élményekre fókuszáló Rebot program, amelynek keretében a gyerekek újrahasznosított anyagokból robotokat építhettek, programozhattak, majd olyan hasznos célokra használhattak, mint a hulladékgyűjtés.

A Digitális Iskola Program lényegi részét képezi egy külön erre a célra kialakított motivációs rendszer, amely a Vodafone által biztosított digitális eszközök sokoldalú használatára, játszva tanításra és tanulásra ösztönzi a tanárokat és diákjaikat.

A program keretein belül a gyerekek különböző tantárgyakhoz kapcsolódóan töltenek ki kvízeket, készítenek pályamunkát – videókat, fényképeket – vagy játszanak az erre a célra fejlesztett microsite-on. Az iskolák havi feladatok teljesítésével pontokat gyűjthetnek, amelyek függvényében további digitális eszközökhöz, például interaktív táblához vagy tablet töltő szekrényhez juthatnak hozzá.

_MG_8761

A digitális kompetenciákat fejlesztő izgalmas, szórakoztató feladatok között szerepelt eddig többek között Google-kérdőív készítése, meseírás, interjú és tematikus videók készítése. 9 hónap alatt összesen csaknem 100  pályázat érkezett be az intézmények részéről, ami azt bizonyítja, hogy a gyerekek örömmel vettek részt a kreativitáson és csapatmunkán alapuló feladatokban. Legnépszerűbbnek a biztonságos internet témájú Google-kérdőív elkészítése és kitöltése bizonyult, de sokan teljesítették a videó-, kép- és hangszerkesztés folyamataiba betekintést nyújtó kihívásokat is.

A pécsi Vasas-Hirdi Általános Iskola kiemelkedően aktív tagja a programnak: mintegy fél éve vesz részt a motivációs rendszer feladatainak megoldásában, emellett otthont adott az április 9–13. között megrendezett Digitális Témahét alkalmából szervezett Rebot programnak is. Az intézmény diákjainak lelkesedésének, szorgalmának köszönhetően az intézmény eszköztára egy okostáblával egészült ki, melyet a Vodafone Alapítvány képviselői adtak át, ezzel is további lépésekre sarkallva a digitális világ felé az iskola tanulóit és tanárait.

Zámbó György, a Vasas-Hirdi Általános Iskola intézményegység-vezetője elmondta:

„Magyarországon robbanásszerű információtechnológiai fejlődés zajlik. Napjaink iskolás generációjának a digitális technika mindennapjai részévé vált. Ehhez a helyzethez a pedagógustársadalomnak is alkalmazkodnia kell. Iskolánkban már hagyománya van az informatikai eszközökkel támogatott módszerek használatának, amellyel sikerrel csillapítjuk a gyermekek természetes tudásszomját. A Vodafone Magyarország Alapítvány programjának köszönhetően adott minden lehetőség arra, hogy megfeleljünk ennek a kihívásnak is.”

A Digitális Iskola Programban résztvevő iskolákra kivétel nélkül jellemző az érdeklődés és a nyitottság a digitális világ iránt. Az ajándékozott eszközöket monitorozza is az Alapítvány, hiszen a megfelelő tudás birtoklásához visszajelzésre is szükség van. Mindemellett a Program egyik célja az is, hogy ne csak infrastruktúrát és eszközöket biztosítson, hanem olyan gyakorlati tudást és modern, digitális gondolkodásmódot adjon át, amely megfelel a 21. század kihívásainak.

_MG_8763

A sikerre való tekintettel a program a nyári szünet után is folytatódik, egyre több izgalmas elemmel, egyre több tanár és diák részvételével.

(Támogatott tartalom!)

hirdetés

HOZZÁSZÓLÁSOK

Facebook

Twitter