Siralmas képet fest a pécsi közlekedésről egy kutatás

A jó hír viszont az, hogy éppen emiatt most azon dolgoznak, hogy ne maradjon siralmas.

Arról már többször is írtunk, hogy igen komolyan felforgatná a városi közlekedést az önkormányzat. Van is erre igény – derült ki éppen abból a kérdőívből, amelyet a Pécsi Városfejlesztési Zrt. vezényelt le az elmúlt hónapokban. Bár mindössze 547-en vettek részt a vonatkozó kutatásban (noha azt nem csak az önkormányzati hírportálon tettek közzé, hanem állítólag a Facebookon, sőt az egyetem több karán is), a válaszokból az derül ki, hogy siralmasnak tartják a pécsi közlekedést a városlakók.

hirdetés

Kitiltják az autókat a belvárosból és megépítik a pécsi buszfolyosót!!! – OK!PÉCS

A most négysávos 6-os úton is csak két sáv lenne az autósoké, a szélső sávokban a buszok közlekednének csak – az előzetes elképzelések szerint. A Rákóczi út nagy részét is csak a buszok használhatnák. Kelet-Nyugati buszfolyosó fog épülni Pécsen.

Na de, mit is mondtak a pécsiek?

Lassú a vonat

A MÁV nem éppen fényes helyen áll a kedvelési rangsorban. A legtöbbek szerint lassúak a vonatok, lerohadtak a szerelvények és késnek is.

A távolsági buszozás sem menő

Olyannyira, hogy a nagy többség szerint elsősorban azzal van gond, hogy túl sokan vannak a buszokon, amelyek ráadásul ritkán is járnak, és még öregek is.

Tüke Busz: heringbuli, össze-vissza menetrend és még bunkók is a sofőrök 

Komoly kritika érte a Tüke Buszt is, mégpedig az, hogy a többség szerint túlságosan is tele vannak a buszok; hülyén van kitalálva a menetrend, különösen a hétvégén; ráadásul az is megbízhatatlan, mert nem akkor jönnek a buszok, amikor kellene. És még bunkók is a sofőrök. És persze koszosak a buszok.

Érdekes egyébként, hogy míg a legtöbben lehúzták a menetrendet, addig a pozitív oldalon éppen a fonódó hálózatot díjazták a legtöbben, illetve azt is jónak tartják, hogy új(szerű) buszok vannak már Pécsett.

Túl sok az autó

Az autóval (is) közlekedők szerint túl sok az autó a belvárosban, emiatt nehezen lehet közlekedni és parkolni; rosszak az utak és túl sokan ülnek autóba azok közül, akiknek nem kellene (mert rosszul vezetnek).

Gond van a bringásokkal

A bringások szerint igen kevés a “rendes” kerékpárút; túl veszélyes tekerni, de sokan mondták azt, hogy éppen a bringások miatt veszélyes közlekedni, mert “nem megfelelő a moráljuk”. Nagy gond az is, hogy a bringautak nem alkotnak hálózatot, vagyis hol van, hol nincs ezekből.

Azt viszont díjazták a pécsiek, hogy új kerékpárutak vannak tervben.

A járdák csak nyomokban tartalmaznak aszfaltot

A többség szerint az a legnagyobb baj a városban, hogy rosszak a járdák, és keskenyek is, sőt hiányosak. Lehetne több és biztonságosabb zebra is.

Jön a TERV

Most azon dolgoznak a Városfejlesztési cégnél – részben a kérdőívek eredményei alapján, hogy mindez ne maradjon így. A honlapjukon ezt szószerint így írják:

“A SUMP (Sustainable Urban Mobility Plan), másnéven Fenntartható Városi Mobilitási Terv a hazai városok számára az elkövetkező évek egyik legjelentősebb közlekedéstervezési dokumentuma lesz, mely az EMBERT, a VÁROSLAKÓT középpontba állító közlekedési stratégia.

Az emberközpontú tervezésre alapozó Mobilitási Terv hasznos dokumentum a meglévő város- és közlekedésfejlesztési tervek szintetizálására, a fejlesztések elősegítésére. Pécs Megyei Jogú Város Fenntartható Mobilitási Tervének elkészítése az elkövetkezendő néhány hónap kiemelt feladata.”

HOZZÁSZÓLÁSOK

Facebook

Twitter