Villámcsapásként derült ki, hogy repülőket fognak gyártani Pécsen!

És az is, hogy még a repülőteret is eladja az önkormányzat, ha kap rá pénzt a kormánytól. Az erről szóló szerdai tájékoztatóra lapunk nem kapott meghívót.

Sejtelmünk sincs, hogy az OK!PÉCS miért nem kapott meghívót arra a mai sajtótájékoztatóra, amelyet Pécs országgyűlési képviselői, és egy magyar repülőgépgyártó cég, a Magnus Aircraft tartottak Pécsen.

hirdetés

Három hete várjuk a kérdéseinkre a választ a cégtől,

három hete ígérték is, hogy válaszolnak, de nem tették meg. Ma viszont felvillantottak némi infót a Pécsi Újságnak, a PécsMa önkormányzati portálnak és a Dunántúli Naplónak.

Így tehát tőlük tudjuk, hogy

Pécsen építheti meg gyártó- és kutatóbázisát

az a magyar repülőgépgyártó vállalat, amely kétüléses gépeivel az amerikai és a kínai piacot is meghódítaná (erről korábban az Index írt számtalan cikket már). A Magnus Aircraft Zrt. ajánlatot tett a pogányi reptérre is (minimum 70 milliót adna érte), ami egy 3 hektáros telken van ugyebár.

A tervek szerint

a Magnus két üzemcsarnokot is építene,

az egyikben a gépeket szerelnék össze, a másikban (ami csak később épülne meg) a szükséges alapanyagokat (a kompozitot) gyártanák, a reptéren pedig tesztelnék a végeredményt.

A többmilliárdos beruházás akár több száz munkahelyet hozna létre Pécsen, egyelőre viszont 100 körüli létszámmal kezdenének – ígérte Boros László vezérigazgató, és nem csupán mérnökök, hanem szak- és betanított munkások is állást találhatnak majd.

Ha ad pénzt a kormány

Hoppál Péter, pécsi országgyűlési képviselő, kulturális államtitkár azt mondta,

a kormányzat még nem határozott a beruházás támogatásáról,

ami döntő jelentőségű a kérdésben, ettől függ ugyanis, hogy a tervekből mennyi és mikor valósul meg. Hozzátette azonban, bízik benne, hogy a nyári szünet után, azaz néhány héten belül „felkerül az i-re a pont”. (Megjegyeznénk, hogy kizártnak tartjuk, hogy úgy sajtótájékoztassanak a politikusok, hogy ne számíthatnának a támogatásra. Tehát sanszos, hogy ez már “le van beszélve”, csak még nem hivatalos, azaz nincs róla egyelőre kormánydöntés – a szerk.)

Csizi Péter azt hangsúlyozta, hogy másfél éve tárgyalnak a céggel, és dolgoznak az ügyön, eddig viszont üzleti érdekek miatt nem beszélhettek erről.

Na de mit gyártanak?

A cég jelenleg a Fusion 212 típusú gépeket gyártja. Kétüléses, sport- és oktató célokra használt repülők ezek, amelyek sima 95-ös benzinnel mennek akár 1200 kilométert is, és szinte bárhonnan képesek fel és leszállni. Az alapmodell harmincmillió forint lesz.

Elektromos repülőt is fejleszt a cég a Siemens-el közösen, ez az eFusion. Később 6 és 9 személyes gépeket is akarnak majd gyártani.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Facebook

Twitter